חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זיכוי מלא מכתב אישום בזכות ייצוג ראוי

זיכוי מלא מכתב אישום בזכות ייצוג ראוי
תוכן עניינים

בית המשפט זיכה נאשם שיוצג על ידי עורך דין אביב מזרחי לאחר שהואשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. 

זיכוי מלא מכתב אישום בזכות ייצוג ראוי של משרדינו.

הדרך בה אנו במשרד עורך דין פלילי מזרחי ושות' מאמינים היא חתירה לניצחון ללא פשרות, דרך זאת לא פעם מובילה את לקוחותינו לזיכוי מלא גם בהאשמות חמורות.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחיפה. בכתב האישום יוחסה לנאשם עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. מדובר בעבירות אלימות חמורה למדי שהעונש המקסימלי שניתן להטיל על נאשם שהורשע בה עומד על 3 שנות מאסר בפועל. קראו עוד בעניין זה במאמר שכתבתי אודות עבירת התקיפה

בכתב האישום שהוגש נגד הנאשם תואר כיצד הנאשם יצא מבית קפה ושני כלבים של המתלוננת קפצו עליו ובתגובה, הוא בעט באחד הכלבים.  עוד תואר בכתב האישום שהמתלוננת קמה ודחפה את הנאשם ואז הוא הכה אותה בפניה וגרם לה לחבלה מדממת בשפה. 

יש לציין כי ההגנה לא חלקה על העובדה כי המתלוננת אכן נחבלה במהלך האירוע, שכן החבלה הייתה מתועדת בתמונות ואף גובתה על ידי עדויות של מספר עדי ראיה שנכחו במקום. המחלוקת האמיתית בין הצדדים נגעה לשאלה האם הנאשם תקף את המתלוננת וגרם לה לחבלה לשפה (באמצעות אגרוף או סטירה) או שמא ישנה אפשרות שהיא נפגעה באופן אחר, ואולי ממכה לא מכוונת, כאשר קמה ודחפה את הנאשם. 

בתיק זה העידו עדים רבים ומטעם הצדדים הוגשו מסמכים וראיות נוספות. גם הנאשם בחר בזכותו להעיד ונעמד על דוכן העדים והעיד להגנתו. יש לציין בהקשר זה כי בישראל, נאשם אינו מחויב להעיד במשפטו שלו, אולם הימנעות מלהעיד בבית המשפט עלולה לחזק את הראיות נגדו. למרות זאת, במקרים רבים סנגורים שמייצגים נאשמים ממליצים להם להימנע מלהעיד להגנתם וזאת על מנת שלא ייתפסו באמירות שעלולות להפליל אותם.

חשוב לציין שבמהלך חקירתה הנגדית של המתלוננת היא אמרה "יכול להיות שזו הייתה מכה לא מכוונת, קיימת האופציה הזו". הדברים תועדו ונרשמו בפרוטוקול הדיון וכפי שניתן להבין הייתה להם חשיבות משמעותית בהקשר ליכולתה של התביעה להוכיח את אשמתו של הנאשם במיוחס לו ולהוביל אל זיכוי מלא מכתב אישום בזכות ייצוג ראוי. בסופו של דבר, אמירה זו של המתלוננת הייתה מכרעת והיוותה את אחד הגורמים המשמעותיים ששכנעו את בית המשפט שראוי לזכות את הנאשם מחמת הספק. 

בסופו של דבר, בית המשפט קיבל את גרסת ההגנה שקיימת אפשרות שהמתלוננת נחבלה באופן בלתי מכוון כאשר דחפה את הנאשם או ממקור אחר ולכן החליט לזכות את הנאשם. יצוין כי עורך דין אביב מזרחי חקר את כל עדי התביעה בחקירה נגדית. 

אנשי מקצוע שבקיאים בתחום המשפט הפלילי מודעים לעובדה שסיום תיק פלילי בזיכוי הינו אירוע נדיר במיוחד. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, אולם בסופו של דבר זיכוי נאשם במדינת ישראל איננו דבר שכיח ואחוזי ההרשעה הינם גבוהים למדי ועומדים בקירוב על 90%. בהתאמה לכך, ונוכח הסיכויים הנמוכים לסיים תיק בזיכוי, רוב התיקים הפליליים בישראל נסגרים בהסדר טיעון ובהודאה של הנאשם. 

כאמור, המקרה הנוכחי נפל בגדר אותם מקרים נדירים שבהם בית המשפט בוחר לזכות את הנאשם, בין היתר לאור ייצוג מקצועי וניהול נבון של ההליך על ידי עורך דין אביב מזרחי. 

סוף טוב- הנאשם מזוכה מכל אשמה וממשיך את חייו ללא עונש וללא כתם של הרשעה פלילית. 

תמונות של הכרעת הדין המזכה:

זיכוי מלא מכתב אישום בזכות ייצוג ראוי
שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

מחיקת רישום פלילי_640x426
כל הפוסטים
מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי הינה פעולה משפטית שסיכויי הצלחה תלויים בסוג המסלול שנבחר לצד סוג המידע שאותו האזרח מעוניין למחוק. כפי שיפורט להלן, לכל אזרח שמעוניין

שינוי עילת סגירה
כל הפוסטים
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירה הינה פעולה משפטית שמובילה למחיקת רישום פלילי של תיק משטרתי סגור. אדם שמעוניין למחוק רישום של תיק ספציפי רשאי להגיש לגורם שסגר

דילוג לתוכן