חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי עילת סגירת תיק בעבירות אלימות

שינוי עילת סגרית תיק בעבירות אלימות
תוכן עניינים

שינוי עילת סגירת תיק בעבירות אלימות – ייצוג מקצועי של משרדנו שהוביל לשינוי עילת סגירת התיק.

ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי יחידת תביעות חוף. התוצאה המעשית הינה שהרישום הפלילי של לקוח המשרד נמחק לחלוטין למרות שבתחילה הואשם בעבירות אלימות במשפחה.

הקדמה :

לקוח המשרד הואשם על ידי אשתו שתקף אותה ואת בתם הקטינה ועל כן נפתח נגדו תיק פלילי בחשד שביצע עבירות אלימות במשפחה. התיק נסגר ביחידת תביעות זבולון בעילה של חוסר ראיות. עורך דין אביב מזרחי הגיש ערר בנושא עילת הסגירה והצליח להביא למחיקתו של הרישום הפלילי.

לקוח המשרד, אדם ללא הרשעות קודמות בשנות ה-30 לחייו הואשם על ידי אשתו כי תקף אותה ואת בתם הקטינה. בחקירתו במשטרה לקוח המשרד הכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר בתלונת שווא על רקע סכסוך משפטי והליכים משפטיים שמתנהלים בינו לבין אשתו בבית המשפט לענייני משפחה. באותה תקופה בני הזוג חוו תקופה מתוחה וקשה שלוותה בטענות הדדיות בדבר אלימות של הצד השני. בין היתר אשתו של לקוח המשרד דאגה להוציא כנגדו צו הגנה בבית המשפט לענייני משפחה. קראו עוד אודות צו הגנה במאמר הבא.

חשוב לציין שמלבד טענותיה של האישה, לא נמצאו ראיות חיצוניות שיכולות לאמת את דבריה. כלומר, מדובר בתיק שהמצב הראייתי בו נשען על "גרסה מול גרסה" ותו לא. לאחר מספר חודשים התיק נסגר על ידי התביעה המשטרתית (שלוחת זבולון) בעילה של חוסר ראיות. כאשר תיק פלילי נסגר בעילה זו המשמעות הינה כי הרישום הפלילי שרשום לחובתו של האזרח נשמר במחשבי המשטרה למשך שנים רבות.

יתרה מכך, גופים מסוימים שרשאים על פי חוק לקבל מידע מהמרשם הפלילי חשופים לקיומו של התיק הסגור. מטבע הדברים, הרישום האמור עלול לפגוע בעתידו של האזרח ולסכל את סיכוייו להתקבל בעתיד למשרות שדורשות רישום פלילי "נקי". קראו עוד אודות נושא הרישום הפלילי במאמר שכתבתי בעניין מחיקת רישום פלילי.

חשוב לציין כי מעבר לרישום הפלילי אזרחים נורמטיביים לא פעם חשים פגיעה בכבודם כאשר הם נחקרים באזהרה בפעם הראשונה בחייהם. הנוהל המשטרתי מחייב להעביר חשוד בעבירה פלילית הליך של צילום והטבעה. מדובר בנוהל במהלכו השוטרים נוטלים מהחשוד דגימות טביעות אצבעות ומצלמים אותו לצורך הכנסת תמונותיו למאגר. מטבע הדברים, עבור אנשים מסוימים מדובר בהליך שנתפס בעיניהם כמשפיל ופוגעני.  

לאחר סגירת התיק עורך דין אביב מזרחי הגיש לתביעה המשטרתית בקשה לשינוי עילת סגירה וטען כי לאור המצב הראייתי ראוי לסגור את התיק בעילה של העדר אשמה פלילית. בקשה זו נדחתה על ידי יחידת התביעות ועילת הסגירה של התיק נותרה "חוסר ראיות".

עורך דין אביב מזרחי הגיש ערר בנושא החלטה זו לתביעות חוף (שממונה על כל יחידות התביעה במחוז). במסגרת הערר עורך דין אביב מזרחי טען כי ללא כל אימות חיצוני לדבריה של המתלוננת ראוי לסגור את התיק בעילה של העדר אשמה פלילית. בנוסף, נטען כי במקרים מסוג זה, שבמסגרתם אין כל ראיה שמחזקת את החשד נגד החשוד ראוי להתחשב בחשוד ולא להכתים את רישומו הפלילי. כאמור, לקוח המשרד הוא אדם נורמטיבי שמעולם לא הורשע בעבירה פלילית או אפילו נחקר באזהרה. הוא מעולם לא הורשע או נחקר בחשד לעבירות אלימות.

לאחר עיון נוסף בחומרי החקירה וטיעוניו של עורך דין אביב מזרחי, תביעות חוף החליטה לקבל את הערר ולשנות את עילת הסגירה להעדר אשמה. משמעות עילת הסגירה האמורה הינה כי הרישום הפלילי בדבר התיק נמחק לחלוטין ועברו הפלילי של לקוח המשרד נותר כפי שהיה לפני שתלונת השווא נגדו הוגשה.

קראו גם אודות מקרה נוסף שעורך דין אביב מזרחי שבמסגרתו הצליח לשכנע את בית המשפט להימנע מהרשעה של נאשם שהודה בביצוע עבירות אלימות במשפחה.  

שינוי עילת סגרית תיק בעבירות אלימות

מאמר זה מאגד מידע כללי וראשוני ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על הכתוב מבלי להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן