חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק של הפרעה לשוטר ואיומים מחוסר אשמה

סגירת תיק של הפרעה לשוטר ואיומים מחוסר אשמה
תוכן עניינים

לקוח המשרד הואשם על ידי שוטרים בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואיומים. התיק נסגר בעילה של חוסר ראיות מה שהוביל לשלילת רישיון הנשק של הלקוח. בקשה לשינוי עילת סגירה שהוגשה על ידי עורך דין אביב מזרחי התקבלה והתיק נסגר מחוסר אשמה.

לקוח המשרד, ראש צוות מאבטחים באחד ממפעלי התרופות הגדולים בארץ ומחזיק ברישיון נשק נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות של הפרעה לשוטר ואיומים. בעקבות החקירה המשטרתית, רישיון הנשק של נשלל ממנו על ידי האגף לכלי ירייה של המשרד לביטחון פנים.

תחילת הסיפור בנסיעת בוקר שגרתית לעבודה. לקוח המשרד נסע לעבודה ובדרכו הבחין בקרוב משפחה מעוכב על ידי מספר שוטרים בצד הכביש. לקוח המשרד עצר את רכבו בצד הכביש וניגש לשוטרים על מנת לברר בגין מה קרוב משפחתו מעוכב והאם בכוונת השוטרים לעצור את קרוב המשפחה. כאשר ניגש למקום התברר לו כי מדובר בעיכוב שגרתי בגין עבירות תנועה שיצא מפרופורציות. למרבה הצער, הרוחות במקום התלהטו כך שהשוטרים במקום החליטו לעצור את קרוב המשפחה ואף לרתק אותו לרצפה בצד הכביש, לאזוק אותו ולעצור אותו.

לקוח המשרד שסבר כי השוטרים מפעילים כוח בלתי סביר ביחס לנסיבות המקרה, החליט לתעד את המתרחש באמצעות הטלפון הנייד שלו. כתגובה לכך, השוטרים שנכחו במקום החליטו לעכב גם את לקוח המשרד לתחנת המשטרה בטענה שהפריע לשוטרים לבצע את תפקידם (בכך שצילם את המתרחש). בנוסף, השוטרים טענו כלפיו כי איים על השוטרים, וזאת הואיל והצהיר כי בכוונתו להגיש תלונה למחלקה לחקירת שוטרים בגין הפעלת האלימות.

כאמור, בעקבות האירוע לקוח המשרד נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בחקירתו הכחיש את המיוחס לו וטען כי בסך הכל ביקש לתעד את המתרחש על מנת לוודא כי השוטרים לא ינקטו באלימות מיותרת כלפי קרוב משפחתו. עוד הבהיר כי לא איים על איש מהשוטרים אלא הודיע לאחד מהם כי בכוונתו להגיש תלונה בגין האלימות האמורה.  

כפי שצוין בפתח המאמר, לקוח המשרד הינו ראש צוות מאבטחים בחברת תרופות גדולה ומחזיק ברישיון נשק ארגוני. בעקבות פתיחת התיק, האגף לכלי ירייה של משרד הפנים פסל אותו מלהחזיק בנשק. מטבע הדברים, ההחלטה האמורה אף פגעה במעמדו של לקוח המשרד במקום עבודתו ויצרה קשיים מול הממונים עליו.

בין לבין, התיק המשטרתי נסגר ללא העמדה לדין בעילה של "חוסר ראיות". חשוב להבהיר כי כאשר תיק חקירה נסגר בעילה זו הרישום לגביו נשאר במחשבים המשטרתיים ואף חשוף לגופים שונים שניתנת להם גישה לרישום (כגון אגף כלי ירייה). עילת הסגירה היחידה שמוחקת את הרישום בדבר התיק הינה עילה של העדר אשמה פלילית (חוסר אשמה).

המשמעות שנלווית לסגירת התיק בעילה של חוסר ראיות הייתה כי ההחלטה בדבר שלילת רישיון הנשק לא השתנתה. לכן, עורך דין אביב מזרחי פנה ליחידת התביעות בבקשה לשינוי עילת הסגירה של התיק לחוסר אשמה. בבקשה זו עורך דין אביב מזרחי טען כי לקוח המשרד לא ביצע כל עבירה אלא להפך. הוא ניסה להרגיע את הרוחות במקום והפציר בקרוב משפחתו שלא להתנגד לשוטרים ולשתף עמם פעולה.

למרבה המזל, לקוח המשרד החזיק בסרטון שתיעד את האמור לעיל. עורך דין אביב מזרחי צירף את הסרטון האמור לבקשה לשינוי עילת סגירה כראיה שמחזקת את טענותיו בדבר העדר עבירה פלילית.

לאחר קבלת הבקשה, יחידת התביעות ביצעה עיון נוסף בחומרי החקירה וכן לקחה בחשבון את טענותיו של עורך דין פלילי אביב מזרחי והחליטה לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה. משמעות שינוי עילת הסגירה הינה כי התיק האמור יימחק לחלוטין מהמרשם המשטרתי בעניינו של הלקוח וכי הלכה למעשה הוא נוקה מכל חשד גם בעיניה של התביעה המשטרתית. מבחינה מעשית, שינוי עילת הסגירה סייעה ללקוח המשרד לקבל בחזרה את רישיון הנשק שלו ולשמור על מקום עבודתו.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן