חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהיגה שלא בכיוון החץ

נהיגה שלא בכיוון החץ
תוכן עניינים

לנהג אשר אינו בקיא בדיני תעבורה עבירה של נהיגה שלא בכיוון החץ נראית כעבירה מינורית אשר משטרת התנועה אינה אוכפת ואינה שמה עליה דגש. חשוב לציין כי מעבר לניקוד העומד לצד עבירה זו המצטבר לכל ניקוד אחר הקיים לחובת הנהג, הרי שמדובר באחת מעבירות תנועה הנאכפות ביותר בכבישי ישראל ואלפי דוחות נרשמים לנהגים שונים בגינה.

כעורכי דין המתמחים בדיני תעבורה ומשפט פלילי, אנו ממליצים לכל נהג ונהג לא להקל ראש בכל עבירת תנועה בפרט עבירות הנושאות לצדן נקודות משרד הרישוי. יש לזכור כי כל ניקוד המצטבר לחובת הנהג עלול לפגוע לו ברישיון הנהיגה ולהעמידו בפני סנקציות מנהליות שונות מטעם משרד הרישוי. קראו עוד בהקשר זה במאמר שכתבתי על נקודות משרד הרישוי.

מהי עבירת נהיגה נגד כיוון החץ?

עבירת נהיגה שלא בכיוון החץ נפוצה בעיקר בקרב נהגים המגיעים לצומת כאשר החץ בכיוון נסיעתם מורה ישר ומשתלבים שמאלה או ימינה אל נתיב בו החץ מורה אחרת. כאשר סימון החיצים על גבי הכביש מורה לנהג להמשיך בנסיעתו בכיוון מסוים הרי שכל סטייה לנתיב אחר בעל סימון שונה תחשב כעבירה של נהיגה נגד כיוון החץ.

על פניו נראה כי עבירה זו הינה עבירה מינורית אשר אינה מסכנת איש או אינה מגלמת זלזול בחוקי התנועה. אכן, מדובר בעבירה מסוג ברירת משפט הנושאת לצדה קנס כספי על סך 500 ₪ ורישום של 6 נקודות משרד הרישוי. המשמעות של עבירה מסוג ברירת משפט הינה שהנהג רשאי לבחור אם לבקש להישפט בגינה או לחלופין לשלם את הנקודות ו-"לספוג" את הנקודות ואת הקנס. קראו עוד על עבירות מסוג ברירת משפט במאמר שכתבתי בנושא ערעור על דוח תנועה.

כאמור, אין מדובר בעבירה חמורה מסוג הזמנה לדין אך יחד עם זאת רישום של 6 נקודות משרד הרישוי הוא עניין אשר אין להקל בו ראש ואנו  ממליצים לכל נהג אשר נרשם לו דו"ח בגין עבירה זו לשקול את צעדיו ולהיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

תיעוד העבירה באמצעים דיגיטליים

נהוג לחשוב כי רישום דוח בגין ביצוע עבירת נהיגה נגד כיוון החץ יעשה על ידי שוטר תנועה בשטח תוך תיעוד העבירה בכתב ומסירת הדוח לנהג. אמנם, מרבית דוחות התנועה בעבירה זו אכן נרשמים בשטח על ידי השוטר ונמסרים לנהג אך לאחרונה ניתן להבחין בשינוי המגמה וקיימת עלייה ברישום דוחות תנועה באמצעות אמצעים דיגיטליים.

רישום דוח באמצעים דיגיטליים פירושו כי תיעוד העבירה יתבצע באמצעות מצלמה הניצבת במקום או מתופעלת על ידי השוטר הניצב בקרבת מקום ולאחר מכן ישלח הדוח בדואר ישראל לנהג לכתובתו הרשומה במשרד הפנים. בהודעת דוח התנועה ניתן יהיה לראות את התמונות המתעדות את העבירה וכן לצפות בסרטון באמצעות ברקורד.

במקרה של רישום דוח תנועה באמצעות אמצעים דיגיטליים, יש לבקש ממשטרת ישראל את כל התמונות הרלוונטיות המתעדות את העבירה ולאחר מכן לשקול את הצעדים המשפטיים להתמודדות עם הדוח. משרדנו נתקל לא אחת במקרים בהם תיעוד העבירה לא היה ברור או שלא ניתן היה להבין את ביצוע העבירה מהתמונות. בעקבות כך במקרים אלו הדוח בוטל ולחלופין סעיף העבירה שונה לעבירה אשר אינה נושאת ניקוד עמה נקודות של משרד הרישוי.

נרשם לי דוח בגין נסיעה נגד כיוון החץ, מה ביכולתי לעשות?

רישום דוח תנועה בגין עבירה של נסיעה נגד כיוון החץ הינו דומה לכל דוח תנועה אחר מסוג ברירת משפט. המשמעות הינה שסוג הדוח מאפשר לנהג לפעול בהתאם לאפשרויות הבאות:

  • לשלם את הדוח ולשאת את העונש העומד לצדו – תשלום הדוח יזקוף באופן אוטומטי את הנקודות המופיעות לצדו לחובת הנהג.
  • בקשה להמיר את הדוח לאזהרה – ככל והנהג עומד בקריטריונים של אגף התנועה, ניתן לבקש להמיר את הדוח לאזהרה. יש לשים לב כי על מנת שניתן יהיה להמיר את הדוח לאזהרה על הנהג לקחת אחריות על ביצוע העבירה. ככל והבקשה להמרה לאזהרה תדחה, עלולה הודאת הנהג לעמוד לו לרועץ ככל ויגיש בקשה להישפט. יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה טרם הגשת בקשה זו.
  • להגיש בקשה להישפט – ככל והנהג סבור כי לא ביצע את העבירה המיוחסת לו, הוא רשאי להגיש בתוך 90 ימים ממועד הדוח בקשה להישפט ולשכנע את בית המשפט כי לא ביצע את העבירה. מומלץ לנהל את התיק בבית המשפט באמצעות עורך דין הבקיא בדיני תעבורה על מנת שניתן יהיה להביא בסופו של יום לביטול הדוח או מחיקת הנקודות הרשומות לצדו.
  • בקשה לביטול הדוח – בדומה לבקשה להמרה לאזהרה, על הנהג להגיש את בקשתו בתוך 30 ימים ממועד קבלת הדוח ולשכנע את התובע המשטרתי כי יש מקום להורות על ביטול הדו"ח מסיבות כאלה ואחרות. יש לצרף לבקשה כל מסמך או אסמכתא אחרת התומכים בנטען בה.

שינוי סעיף העבירה לעבירה ללא נקודות

במסגרת בקשה להישפט אשר תוגש לבית המשפט, ניתן לפתוח במשא ומתן עם לשכת התביעות במטרה להביא שינוי סעיף העבירה לעבירה חלופית אשר אינה נושאת ניקוד משרד הרישוי לצדה ובכך בשפה פשוטה למחוק את הנקודות.

על מנת שניתן יהיה להמיר את סעיף העבירה לעבירה קלה יותר כגון קיפוח זכות המשתמשים בדרך, עבירה לפי סעיף 21ב(1) לתקנות התעבורה, יש לשכנע את התביעה המשטרתית כי נפלו פגמים בדו"ח וישנם כשלים ראייתיים המעלים ספק סביר באשר לביצוע העבירה.

חשוב לזכור כי את ניהול המשא ומתן עם לשכת התביעות מומלץ לבצע באמצעות עורך דין הבקיא בתחום זה על מנת שניתן יהיה להגיע להסדר נכון וראוי ולהציג בפני התביעה את מלוא הכשלים העולים מהחומר. נהג אשר אינו מנוסה ואינו בקיא בחוק ובפסיקה, עלול להגיע לבית המשפט, להיכשל בניהול המשא ומתן עם התביעה ואף לגרום לעצמו נזק חמור יותר שכן בית המשפט אינו מחויב לעונש המקורי הרשום בדוח.

מרבית הדוחות מסוג נהיגה שלא בכיוון החץ המטופלים על ידי עורכי דין לתעבורה באופן ראוי ומקצועי מסתיימים ללא נקודות. סיום הדוח ללא נקודות משרד הרישוי ישמור בהכרח על רישיון הנהיגה של הנהג וימנע ממנו לבצע אמצעי תיקון שונים מטעם משרד הרישוי כגון מבחן עיוני ומבחן מעשי.

טיפול על ידי עורך דין לתעבורה היא מילת המפתח להצלחה

טיפול משפטי בדוח תעבורה אינו מחייב ייצוג של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה. אך יחד עם זאת, ייצוג של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יוכל להבטיח לנהג שקט נפשי וסיכויי הצלחה גבוהים באופן משמעותי אילו היה ניגש לבד לבית משפט לתעבורה. מעבר לעניין המקצועי בו עורך הדין מטפל אל מול לשכת התביעות הרי שבאמצעות ייפוי כוח, עורך הדין יכול לייצג את הנהג בבית המשפט מבלי שזה יצטרך להופיע בעצמו.

טיפול של עורך הדין מתחיל החל מרגע הגשת הבקשה להישפט בדוח וכלה בסיום התיק בבית משפט לשביעות רצונו של הלקוח ובהתחשב בנסיבות העניין. עורך דין הבקיא בדיני תעבורה ידאג לפעול להבאת התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח תוך עדכונו בפרטי העסקה ובכל צעד הנעשה במסגרת התיק.

נרשם לכם דוח תנועה מסוג נהיגה שלא בכיוון החץ? אתם מבולבלים ולא יודעים מהן ההשלכות של רישום הדוח? צרו קשר עם משרדנו עוד היום ואנו נדאג לפשט עבורכם את התהליך והצעדים המשפטיים שיש לנקוט לצורך ביטול הדוח או הנקודות. משרדנו מתמחה ועוסק בדיני תעבורה והמשפט הפלילי, באמצעות הניסיון והידע המשפטי שרכשנו במשך השנים, אנו מאמינים כי ביכולתנו לסייע לכם לשמור על רישיון הנהיגה שלכם ללא צורך בביצוע אמצעי תיקון כאלה ואחרים על ידי משרד הרישוי.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן