חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת תיק של תקיפת קטין מחוסר אשמה

לקוח המשרד נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירה של תקיפת קטין. עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את קצין החקירות לסגור את תיק החקירה בעילה של חוסר אשמה פלילית.
תוכן עניינים

לקוח המשרד נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירה של תקיפת קטין. עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את קצין החקירות לסגור את תיק החקירה בעילה של חוסר אשמה פלילית.

לקוח המשרד, בחור צעיר ונורמטיבי, סטודנט באחד ממוסדות להשכלה גבוהה באזור הדרום, נחקר באזהרה בחשד כי תקף קטין. התלונה נגד לקוח המשרד הוגשה על ידי מנהל בית ספר שבו לומד הקטין ובמקרה המתלונן ומנהל בית ספר הינו גם אביו של הקטין.

בדיעבד התברר כי לקוח המשרד הגיע לבית הספר לאחר שבן דודו, בן כיתתו של הקטין, ספג מאותו קטין התעמרות ממושכת לרבות אלימות פיזית ומילולית. לטענת לקוח המשרד, הוא הגיע לבית הספר על מנת לשוחח עם הקטין הבעייתי ולנזוף בו בנוגע להתעמרות בבן דודו. יתרה מכך, לטענת לקוח המשרד הוא ליווה את הקטין לביתו ואף נכנס לביתו של הקטין על מנת לשוחח עם הוריו אודות התנהלותו. לטענת לקוח המשרד, בשום שלב במהלך האירוע הוא לא תקף את הקטין או נגע בו באופן פיזי.

נוכח הגשת התלונה, ללקוח המשרד נפתח תיק פלילי בגין תקיפת קטין. כפי שציינתי במאמרים אחרים, עבירה זו נחשבת לעבירה פלילית חמורה למדי לאור החשיבות החברתית שבשמירה על קטינים ושלמות גופם. כפי שידוע, חומרת העבירה האמורה נגזרת בין היתר מהעובדה שקטינים רכים בשנים נחשבים לחסרי הגנה שישנה חשיבות חברתית בהגנה עליהם.

כאמור, לקוח המשרד טען בתוקף כי הינו חף מפשע וכי התלונה האמורה הוגשה נגדו ממניעים נקמניים. לקוח המשרד טען כי התלונה נגדו הוגשה מכיוון שנזף בקטין אודות התנהלותו וכי כבודו של אביו של הקטין שהינו מנהל בית הספר שבו לומדים הקטינים, נפגע מעצם הנזיפה.

כאמור, בעקבות הגשת התלונה, לקוח המשרד נחקר באזהרה במשטרת נתיבות בגין תקיפת קטין. לאחר שהתייעץ עם עורך דין אביב מזרחי לפני החקירה, הוא הכחיש את המיוחס לו ותיאר את הרקע לסיפור. הוא הבהיר כי הגיע לבית הספר על מנת לנזוף בקטין בגין ההתעללות הממושכת בבן דודו שהינו בן כיתתו.

לאחר החקירה המשטרתית, תיק החקירה נסגר ללא הגשת כתב אישום בעילה של "חוסר ראיות". חשוב לציין כי כאשר תיק משטרה נסגר בעילה של חוסר ראיות הרישום לגביו נשאר ברישומים המשטרתיים ואף חשוף לגופים שונים שניתנת להם גישה לרישום (כגון אגף כלי ירייה). עילת הסגירה היחידה שמוחקת את הרישום בדבר התיק הינה עילה של העדר אשמה פלילית (חוסר אשמה).

חשוב להבהיר כי כאשר תיק נסגר בעילה של חוסר ראיות אזי שהרישום המשטרתי בגין תיק החקירה ממשיך ללוות את האזרח גם שנים רבות לאחר שהתיק נסגר. על מנת שהרישום הפלילי לא יפגע בעתידו של לקוח המשרד, עורך דין אביב מזרחי פנה לקצין החקירות של תחנת נתיבות בבקשה לשינוי עילת הסגירה של התיק לחוסר אשמה.

בבקשה זו עורך דין אביב מזרחי טען כי לקוח המשרד לא ביצע כל עבירה אלא להפך. הוא ניסה לסיים את העימותים בין הקטינים בדרכי נועם ובאמצעות גישור. עורך דין אביב מזרחי הבהיר בבקשה כי אין כל ראיה שלקוח המשרד ביצע עבירת אלימות או כל עבירה אחרת כלפי אותו קטין.

לאחר קבלת הבקשה קצין החקירות ערך עיון נוסף בחומרי החקירה וכן לקח בחשבון את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי והחליט לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה.

משמעות סגירת התיק בעילה של חוסר אשמה פלילית הינה כי התיק האמור יימחק לחלוטין מהמרשם המשטרתי של לקוח המשרד. משמעות עילת הסגירה הינה כי גם מבחינתה של משטרת ישראל, מדובר באדם שלא ביצע כל עבירה והינו בחזקת חף מפשע.

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

עו"ד מע"מ
ייצוג חשודים ונאשמים
עו"ד מע"מ

עו"ד מע"מ הינו כינוי לעורך דין שעוסק בעבירות כלכליות ובעבירות צווארון לבן ובאופן ספציפי בעבירות לפי חוק ערך מוסף. כפי שידוע לכל, מע"מ הינו קיצור

התליית רישיון נהיגה
כל הפוסטים
התליית רישיון נהיגה

התליית רישיון נהיגה הינה סנקציה מנהלית שמשרד הרישוי מטיל על נהגים והלכה למעשה אוסרת עליהם לנהוג בכל כלי רכב מנועי. חשוב להדגיש כי ישנן מספר

דילוג לתוכן