חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקוח המשרד נתפס נוהג ברכבו כאשר הוא מחזיק בסמים מסוג קנאביס במשקל של קילוגרם, ברח מהשוטר ונהג תחת השפעת סמים. התיק הסתיים בארבעה חודשי עבודות שירות ללא ריצוי של מאסר בפועל.

תוכן עניינים

נגד לקוח המשרד, בחור נורמטיבי בשנות ה-20 לחייו, הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום ברחובות שמייחס לו החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, נהיגה פוחזת ברכב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה תחת השפעת סמים. לאחר הסדר טיעון עם התביעה, בית המשפט הטיל על הנאשם 4 חודשי עבודות שירות ללא ריצוי של מאסר בפועל.

לקוח המשרד תושב הקריות, בשנות ה-20 לחייו, נעצר באזור השפלה כאשר הוא מחזיק ברכבו סמים מסוכנים מסוג קנאביס במשקל שמתקרב לקילוגרם (988 גרם). כידוע, כמות שנחשבת להחזקה לצריכה עצמית בסם הקנאביס עומדת על 15 גרם. קראו עוד על כך במאמר שכתבתי בנושא החזקת סמים.

הסיפור החל כאשר לקוח המשרד ישב ברכבו ולפתע ניגש אליו שוטר, פתח את דלת הרכב וביקש לשוחח עמו. לקוח המשרד נבהל מהשוטר, סגר את הדלת שליד הנהג והמשיך בנסיעה למרחק של מספר מאות מטרים ונעצר בצד הכביש. מיד לאחר מכן, השוטרים הגיעו למקום, ביצעו חיפוש ברכב ומצאו את הסמים שהוחבאו ברכב.

לאחר התפיסה, השוטרים עצרו את לקוח המשרד והובילו אותו לחקירה באזהרה בתחנת המשטרה. שם נדרש לבצע בדיקת שתן לגילוי סמים ובדיקה זו נמצאה חיובית לשרידי סם מסוג קנאביס.

בחקירתו באזהרה יוחסו ללקוח המשרד עבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית, נהיגה פוחזת ברכב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה תחת השפעת סמים.

הנאשם טען בחקירתו כי החזיק את הסמים לצריכה עצמית וכי לא התכוון לברוח לשוטרים ועשה זאת משום שנבהל.

כאמור, לבסוף הוגש נגד הנאשם כתב אישום שייחס לו מספר עבירות שונות וביניהן החזקת סמים, נהיגה תחת השפעה סמים, נהיגה פוחזת והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

ראוי לציין כי במקרים רבים עבירת ההפרעה לשוטר מיוחסת לחשודים שלתפיסת המדינה ניסו לברוח משוטר או להעלים ממנו את הראיות לביצוע העבירה. סעיף עבירה זה נפוץ במיוחד במקרים שבהם הנאשם השליך את הסמים למראה השוטרים.

בין האירועים לבין מועד הגשת כתב האישום חלפו כעשרה חודשים. עד לסיום התיק בבית המשפט חלפו כשנתיים נוספות. במועד גזר הדין, חלפו קרוב לשלוש שנים מעת ביצוע העבירות. מאז ביצוע העבירות הנאשם תיקן את דרכיו ונמנע מלהסתבך פעם נוספת.

כפי שציינתי במאמרים אחרים, חלוף הזמן מהווה גם הוא שיקול מרכזי במסגרת שיקולי הענישה שבית המשפט נדרש לשקול בשעה שהוא שוקל את העונש הראוי לנאשם.

לאחר הסדר טיעון שכלל תיקון של כתב האישום והסרת חלק מהעבירות שיוחסו לנאשם בכתב האישום המקורי, שירות המבחן התבקש לחוות דעתו על הנאשם. שירות המבחן שילב את הנאשם בקבוצה טיפולית וקבע כי ישנם סיכויים משמעותיים כי נאשם זה ישתקם בצורה מוצלחת. בנוסף, שירות המבחן הציע לבית המשפט להטיל עליו ענישה שיקומית ולהעמידו בצו מבחן במסגרתו ישתלב בהליכים טיפוליים נוספים.

לאור האמור בתסקיר שירות המבחן, בתום ההליך המשפטי, עורך דין אביב מזרחי הצליח לשכנע את התביעה כי ראוי להעדיף את השיקול השיקומי בעניינו של הנאשם. בסופו של דבר, הצדדים הסכימו על הטלת 4 חודשי עבודות שירות, פסילת רישיון לתקופה של 5 חודשים, צו מבחן וקנס. בית המשפט כיבד את הסכמות הצדדים והטיל על הנאשם 4 חודשי עבודות שירות, לצד עונשים נלווים וללא מאסר בפועל.

מדובר בתוצאה טובה במיוחד נוכח כמות הסמים שנתפסה על הנאשם והעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי.

תמונות של כתב האישום:

שתפו את המאמר
Picture of אודות כותב המאמר אביב מזרחי
אודות כותב המאמר אביב מזרחי

כותב המאמר הינו עורך דין אביב מזרחי בעל משרד עצמאי שעוסק בתחום הפלילי על כל רבדיו. המשרד מייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי החל משלב החקירה ועד להליכים המתקיימים בבית המשפט. בין היתר המשרד מתמחה בייצוג בעבירות סמים, נשק, אלימות, מרמה, אלימות במשפחה, עבירות צבאיות, הליכים משמעתיים, עבירות מין, הליכי מעצר, הליך של הסדר מותנה, ייעוץ לפני חקירה, צווי הרחקה, ערעורים, ועדות שחרורים, שינוי עילת סגירה ומחיקת רישום פלילי.

אין במידע המופיע באתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

עוד מאמרים שיוכלו לעניין אותך...

הצלחות המשרד
ערר שעורך דין אביב מזרחי הגיש בעניין עילת סגירה של תיק התקבל על ידי הפרקליטות הפלילית בחיפה. כתוצאה מכך הרישום הפלילי של לקוחת המשרד נמחק למרות שבתחילה הואשמה בעבירות חמורות של התעללות בילדים.

לקוחת המשרד עבדה כמטפלת פרטית של שני ילדים קטינים. לאחר שסיימה את עבודתה עם הילדים הסתכסכה עם אימם בעקבות וויכוח סתמי ברשת החברתית "פייסבוק". בעקבות

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.
הצלחות המשרד
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של לקוח המשרד שנחשד בגניבת אופנוע בתל אביב אך בית המשפט קיבל את טענותיו של עורך דין אביב מזרחי וקבע כי ישוחרר למעצר בית.

באחת משעות הלילה הקטנות אופנוע יוקרתי נגנב בצפון תל אביב. פחות משעה לאחר הגניבה לקוח המשרד נעצר על ידי שוטרים שהוא מתחבא מאחורי חונה בסמוך

בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.
הצלחות המשרד
בית המשפט האריך ללקוח המשרד מאסר מותנה והטיל עליו ענישה שיקומית לאחר שהורשע בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה תחת השפעה סמים.

נגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה המייחס לו עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ונהיגה בשכרות (תחת השפעת סמים).  על אף

דילוג לתוכן